منابع و مآخذ
آنیزاده، علی و بهروز چهری. (1392). نقش مجموعه های تلویزیونی در فرهنگ نام گزینی. فصلنامه فرهنگ مردم ایران. شماره 34 پاییز 1392. صص 28-9
ترنر، جاناتان. اچ. (1393). نظریههای نوین جامعهشناختی. ترجمه علیاصغر مقدس و مریم سروش. تهران: جامعهشناسان.
رجبزاده، احمد. (1378). تحلیل اجتماعی نامگذاری. تهران: سروش.
ریتزر، جرج. (1382). نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمه محسن ثلاثی. تهران: علمی. چاپ هفتم.
طیب، محمدتقی و بتول علینژاد. (1382). بررسی گرایشهای جدید نامگزاری در اصفهان از دیدگاه زبانشناختی. مجله علمی- پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، دوره دوم، شماره 32 و 33. صص 58 – 23.
عبدی، عباس(1376). تحول نامگذاری کودکان تهرانی(1345 تا 1374)، تهران: حنانه.
گرونو، یوکا. (1392). جامعهشناسی سلیقه. ترجمه مسعود کیانپور. تهران: مرکز.
نجاتیحسینی، سید محمود و سمیه افشار(1388). تحول نامگذاری فرزندان در شهر تهران. مجله پژوهش جوانان، فرهنگ و جامعه. شماره سوم. صص 158-141.
نظری، علیاشرف؛ علی حسنپور و محسن حسنپور. (1391). فرهنگ، سیاست نامگذاری و بازنمایی هویت: بررسی مجموعههای طنز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در دهه 1380 ه. ش. فصلنامه تحقیقات فرهنگی. دوره پنجم. شماره 4. صص 22-1.
همتبناری، علی(1377). امام رضا(ع) و تربیت فرزند. مجله فرهنگ کوثر. شماره 17. صص 45 – 40.
Anyachonkeya, Ngozi. (2014). Naming in Igbo Land: A Linguistic and Cultural Study.
Mediterranean Journal of Social Sciences.
Vol 5, No 17. Pp.113-122.
Bourdieu, Pierre (1984), Distinction. A Social Critique of the Judgement of Taste, Routledge, London.
Habibi, N. (1992) “Popularity of Islamic and Persian names in Iran before and after the Islamic revolution”، International Journal of Middle East Studies. No. 24. pp. 253-260. Published online: 29 January 2009.