ـ ابن بابویه، محمد بن علی. (1362). الخصال. تحقیق علی اکبر غفاری. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
ـ ــــــــــــــــــــــــ. (1392). عیون اخبار الرضا g. ترجمه و شرح آقا نجفی اصفهانی. قم: نبوغ.
ـ ــــــــــــــــــــــــ. (1377). معانی الاخبار. ترجمه عبدالعلی محمدی شاهرودی. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
ـ ابن شعبه حرانی، ابومحمد. (1393). تحف العقول. ترجمه صادق حسن زاده. قم: آل علی g.
ـ ابن قولویه، جعفر بن محمد. (1377). کامل الزیارات. ترجمه محمدجواد ذهنی تهرانی. تهران: پیام حق.
ـ احمدی، حسین؛ شکوهی، مرتضی؛ بنی اسدی، حسین؛ جعفری، پروین؛ منصور کیایی، نادر. (1383). فعالیتهای فوق برنامه، مبانی نظری و شیوههای ارزشیابی. تهران: موسسه فرهنگی منادی تربیت.
ـ برقی ، احمدبن محمد. (1374). المحاسن. تحقیق مهدی الرجائی. قم : المجمع العالمی لاهل البیت b.
ـ تاجور، آذر؛ پورطهماسبی، الهام. (1394). «اهداف و روشهای تعلیم و تربیت در سیرۀ امام رضا g». همایش علمی ـ پژوهشی تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی. از مجموعه برنامههای سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا g. دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی (پردیس شهید بهشتی مشهد).
ـ حجتی، سید محمد باقر. (1366). مسائل تربیتی اسلام. تهران: انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
ـ حر عاملی، محمد بن حسن. (1386). وسائل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه. مصحح عبدالرحیم ربانی شیرازی. تهران: اسلامیه.
ـ حکیمی، محمد رضا. (1380). الحیاه. ترجمه احمد آرام. ج اول. چاپ چهارم. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
ـ دهقان سرخ آبادی، سیده محدثه؛ کرامتی، انسی. (1396). «روشهای آموزشی در سیرۀ رضوی و دلالتهای آن برای تربیت عقلانی در دانشگاه فرهنگیان». فرهنگ رضوی. 5 (17). صص: 35- 58.
ـ رضویدوست، غلامرضا؛ موسوی، سید محمدحسین؛ حسومی، ولی اله؛ شایانفر، جواد. (1394). «بایستگیهای اخلاقی زیستخانوادگی از منظر امام رضا g». نشریه اخلاق زیستی. دوره 5. شماره 15. صص: 41- 70.
ـ شرفی، محمدرضا. (1388). مهارتهای زندگی در سیرۀ رضوی. چاپ پنجم. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
ـ شورای عالی انقلاب فرهنگی. (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
ـ صدرالدینشیرازی، محمدبنابراهیم. (1394). الحجه. تهران: برگ سبز.
ـ صمدی، معصومه؛ دوایی، مهدی؛ اقبالیان، طاهره. (1391). «مبانی، اصول و روشهای تربیت اخلاقی در سیرۀ پیامبرn و اهل بیت b». مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. سال بیستم. دورۀ جدید. شماره 16. صص: 37-64.
ـ طبرسی، حسن بن فضل. (1370). مکارم الاخلاق. قم: انتشارات شریف الرضی.
ـ طوسی ، محمد بن حسن. (1364). تهذیب الأحکام. تهران: دار الکتب الاسلامیه.
ـ عطاردی قوچانی، عزیزاله. (1391). مسندالامام الرضا g. ج1 و2. تهران: عطارد.
ـ غلامزاده، مهین؛ جاربی، علی. (1396). «بررسی تاثیر فعالیتهای فوق برنامه بر ایجاد مهارتهای شهروندی دانشآموزان مدارس خاص شهر میناب». مجموعه مقالات همایش ملی آموزش ابتدایی. تهران: وزارت آموزش و پرورش. صص:513- 535.
ـ غلامعلی، مهدی. (1395). امام رضا g و زندگی. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی(به نشر).
ـ فرید، مرتضی. (1386). الحدیث: روایات تربیتی از مکتب اهل بیت b. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
ـ فعالی، محمد تقی. (1394). سبک زندگی رضوی. مشهد: بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا g.
ـ ـــــــــــــــــ. (1396). سفر با خورشید، زندگی به سبک امام رضا g. مشهد: انتشارات احیای امر ولایت.
ـ فقه الرضا. (1406 ق.). المنسوب الی الامام الرضا g. قم: موتمرالعالمی للامام الرضا g.
ـ قطب راوندی ، سعیدبن هبه الله. (1368). الخرائج و الجرائح. قم: موسسه الامام المهدیf.
ـ قمقامی، مریم؛ میدانی، محمد؛ رشوند آوه، اشرف. (1394). «ویژگیهای الگوی تربیتی در سیرۀ رضوی». ارائه شده در اولین کنفرانس بینالمللی علوم انسانی با رویکرد بومی ـ اسلامی و با تاکید بر پژوهشهای نوین.
ـ قمی، عباس. (1390). منتهیالآمال. ویراسته کاظم عابدینی مطلق. تهران: مبین اندیشه.
ـ کلینی، محمد بن یعقوب. (1392). اصول کافی. ترجمه محمدباقر کمره ای. ناشر: اسوه.
ـ ــــــــــــــــــــــــ. (1395). فروع کافی. ترجمه محمد حسین رحیمیان. ج 6. ناشر: قدس.
ـ مجلسی، محمدباقر. (1389). بحارالانوار. ج 2، 7 ، 44، 59، 62 ، 67 و 78 . تهران: دارالکتب الاسلامیه.
ـ محدثی، جواد. (1396). حکمتهای رضوی. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی(به نشر).
ـ محمدی پویا، فرامرز؛ صالحی، اکبر؛ مومیوند، فاطمه. (1394). «تحلیل محتوای نهجالبلاغه بر اساس ساحتهای ششگانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش». پژوهشنامه نهجالبلاغه. 3 (10). صص: 63-81.
ـ محمدی ریشهری، محمد. (1395). میزان الحکمه. قم: دار الحدیث.
ـ مسعودیان، پریسا؛ بهشتی، سعید. (1391). «بررسی اهداف و اصول و روشهای تربیت سیاسی بر مبنای نهجالبلاغه». پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. 20 (17). صص: 7-25.
ـ مفید، محمد بن محمد. (1379). الاختصاص. تحقیق علی اکبر غفاری. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
ـ ــــــــــــــــــــــ. (1372). الارشاد فی معرفة حجج الله على العباد. محقق / مصحح: مؤسسة آل البیت b. قم: کنگره بزرگداشت شیخ مفید.
ـ میرزامحمدی، محمدحسن؛ جهانی جوانمردی، فاطمه؛ نوروزی، محمد. (1396). «بازشناسی آموزههای تربیتی امام رضا g و کاربست آنها در عصر حاضر». فرهنگ رضوی. 5 (20). صص: 69-104.
ـ نادری، امیر؛ حاجی حسین نژاد، غلامحسین؛ تاجیک اسمعیلی، عزیزالله؛ زین آبادی، حسن رضا. (1391). «ویژگیهای اهداف فعالیتهای فوق برنامه دانشآموزان دبیرستانی با رویکرد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی». فصلنامه روانشناسی تربیتی. 8(24). صص: 72- 101.
ـ نجفی، محمد؛ قربانی، منصوره؛ نصرتی هشی، کمال؛ شاهی، محمد. (1393). «روشهای تربیت اخلاقی در سیره رضویg». مجله پژوهشهای اخلاقی. سال پنجم. شماره یک. صص: 113- 127.
ـ نوری، حسین بن محمدتقی. (1373). مستدرک الوسائل. قم: موسسه آل البیتb.
ـ نیرو، محمد. (1395). «تجربۀ دانشآموزان زائر دبیرستانی از زیارت حرم مطهر امام رضا g: مطالعهای پدیدارشناسی». فصلنامه علمی پژوهشی مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. 1(2). صص: 128-146.
- Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101.