- قرآن کریم. (ترجمۀ محمد مهدى فولادوند)
- ابنا بسطام، عبد الله و حسین. (1411ق). طبّ الأئمةb. قم: دار الشریف الرضی.
- ابنبابویه، محمد بن علی . (1378ق). عیون أخبار الرضاg. تهران: نشر جهان.
- ــــــــــــــــــــــــــ. (1385ق). علل الشرائع. النجف: منشورات المکتبة الحیدریة.
- ــــــــــــــــــــــــــ. (1395ق). کمال الدین و تمام النعمة. تهران: اسلامیه.
- ــــــــــــــــــــــــــ. (1398ق). التوحید. محقق: هاشم حسینى. قم: جامعه مدرسین.
- ابن حجر عسقلانی، شهابالدین أحمد بن علی.(1390ق). لسان المیزان. بیروت: مؤسسة الأعلمی للمطبوعات.
- ابن شعبه حرانى، حسن بن على. (1404ق). تحف العقول. قم: جامعه مدرسین.
- ابن منظور، محمد بن مکرم. (1414ق). لسان العرب. بیروت: دار الفکر.
- احمد، فتح الله. (1415ق). معجم الفاظ الفقه الجعفری. الدمام:مطابع المدوخل.
- اشعرى قمى، سعد بن عبد الله. (1360). المقالات و الفرق. تهران: مرکز انتشارات علمى و فرهنگى.
- ایزدی، مهدی. (1390). «ملاک های نقد متن حدیث بر اساس منابع روایی فریقین». مجله مطالعات قرآن و حدیث. دوره 4. ش8. صص: 5-26.
- برقی، احمد بن محمد بن خالد. (1371ق). المحاسن. قم: دار الکتب الإسلامیه.
- بغدادى، عبد القاهر. (1408ق). الفرق بین الفرق و بیان الفرقة الناجیة منهم. بیروت: دار الجیل.
- تهانوى، محمد على. (1996م). موسوعة کشاف اصطلاحات الفنون و العلوم. بیروت: مکتبة لبنان ناشرون.
- پاکتچی، احمد. (1392). فقه الحدیث (با تکیه بر مسائل لفظ). تهران: دانشگاه امام صادق g.
- پهلوان، منصور ؛ آذرخشی، مصطفی. (1390). «تحقیق در متن و اسناد حدیث «انّ الله خلق آدم علی صورته» و نقد دیدگاه ابن عربی». مجله پژوهشهای قرآن و حدیث. دوره 43. ش2. صص: 11-34.
- جعفریان، رسول. (1386). حیات فکری و سیاسی امامان شیعهb. قم: انصاریان.
- جوادی آملی، عبد الله. (1387). دینشناسی. قم: اسراء.
- ـــــــــــــــــــــ. (1386). رحیق مختوم. تحقیق: حمید پارسانیا. قم: اسراء.
- ـــــــــــــــــــــ. (1389)«الف». قرآن حکیم از منظر امامرضاg. قم: اسراء.
- ـــــــــــــــــــــ. (1389)«ب». منزلت عقل در هندسه معرفت دینی. قم: اسراء.
- ذهبی، شمس الدین. (1382ق). میزان الاعتدال. تحقیق: علی محمد البجاوی. بیروت: دار المعرفة.
- سیدرضى، محمد بن حسین. (1380). نهج البلاغه. ترجمه و شرح: سیدعلى نقى فیض الاسلام. تهران: مؤسسه چاپ و نشر تألیفات فیض الإسلام.
- شاکر، محمدکاظم ؛ موسوی حرمی، فاطمه سادات. (1390). «خداگونه بودن انسان؛ روایتی اسرائیلی یا آموزه مشترک ادیان ابراهیمی؟». مجله حدیث پژوهی. دوره 3. ش6. صص: 159-184.
- شاکر سلماسی، مجید. (1393). «بررسی سندی و دلالی روایت «إن الله خلق آدم علی صورته». فصلنامه تخصّصی مطالعات قرآن و حدیث سفینه. سال دوازدهم. ش 45. صص: 52-58.
- شهرستانى، محمد بن عبد الکریم. (1364). الملل و النحل. قم: الشریف الرضی.
- طبرانی، سلیمان بن احمد. (1404ق). المعجم الکبیر. موصل: مکتبة العلوم والحکم.
- طوسی، محمد بن حسن. (1390ق). الإستبصار فیما اختلف من الأخبار. تهران: دار الکتب الإسلامیة.
- ــــــــــــــــــــــــ. (1407ق). تهذیب الأحکام. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- ــــــــــــــــــــــــ. (1411ق). کتاب الغیبة للحجة. قم: دار المعارف الإسلامیة.
- فراهیدى، خلیل بن أحمد. (1409ق). کتاب العین. قم: نشر هجرت.
- فیض کاشانى، محمد محسن. (1406ق). الوافی. اصفهان: کتابخانه امام أمیر المؤمنین علىg.
- کلینی، محمد بن یعقوب. 01407ق). الکافی. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- کشى، محمد بن عمر. (1409ق). رجال الکشی. مشهد: مؤسسة نشر دانشگاه مشهد.
- مجلسی، محمدباقر. (1403ق). بحارالانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهار. بیروت: مؤسسة الوفاء.
- محمد حسین، جاسم. (1385). تاریخ سیاسى غیبت امام دوازدهمf. مترجم: سید محمدتقى آیتاللهى. تهران: امیر کبیر.
- مرتضى عاملى، جعفر. (1416ق). الحیاة السیاسیة للإمام الرضاg. قم: جامعه مدرسین.
مسعودی، عبدالهادی. (1388). وضع و نقد حدیث. تهران: انتشارات سمت.
- مفید، محمد بن نعمان. (1414ق). الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد. بیروت: دارالمفید.
- نجاشی، ابوالعباس احمد بن علی. (1407ق). الرجال. قم: انتشارات جامعه مدرسین.
- نصیری، علی. (1387). «نقد و بررسی روایات هاروت و ماروت». مجله علوم حدیث. دوره 13. ش49 و50. صص:217-242.