شناسایی و اولویت بندی مولفه های حضورگرایی کارکنان در آستان قدس رضوی با رویکرد فراترکیب و دلفی فازی
شناسایی و اولویت بندی مولفه های حضورگرایی کارکنان در آستان قدس رضوی با رویکرد فراترکیب و دلفی فازی

حامد دهقانان؛ مهدی غفوری فرد

دوره 11، شماره 43 ، آبان 1402، ، صفحه 9-53

https://doi.org/10.22034/farzv.2022.362931.1805

چکیده
  منابع انسانی در هر سازمانی مهمترین سرمایه آن محسوب می شوند. در آستان قدس رضوی که هدف اصلی آن خدمت به زائرین بارگاه امام رضا (ع) است، این سرمایه از اهمیتی دوچندان برخوردار است. یکی از پدیده‌های نوظهور که ...  بیشتر
واکاوی سیاست های آستان قدس رضوی در حوزه گردشگری مذهبی و زیارت؛ از وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب
واکاوی سیاست های آستان قدس رضوی در حوزه گردشگری مذهبی و زیارت؛ از وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب

اعظم بقائی؛ حسین مهربانی فر

دوره 11، شماره 43 ، آبان 1402، ، صفحه 137-168

https://doi.org/10.22034/farzv.2023.351980.1786

چکیده
  زیارت و گردشگری مذهبی در عین فرصت‌های مشترک برای همگرایی و همراهی، تفاوت بنیادین در مبنا، کارکرد و پیامدهای اجتماعی  دارند. این امر مناقشات مختلفی را در سیاست‌گذاری به دنبال داشته است. این پژوهش شناخت ...  بیشتر
پیشینه تاریخی آستان قدس رضوی در دوره افشاریه
پیشینه تاریخی آستان قدس رضوی در دوره افشاریه

مهدی دهقانی

دوره 11، شماره 42 ، مرداد 1402، ، صفحه 149-175

https://doi.org/10.22034/farzv.2022.342883.1765

چکیده
  از عصر صفویه، جایگاه مذهبی عمرانی ممتاز آستان قدس رضوی عملکرد سیاسی تاثیرگذار آن را نیز به دنبال داشت. با فروپاشی حکومت صفویه، حاکمان کرسی ایالتی همچون خراسان تضعیف و برکنار شدند و مقدمات خودمختاری بزرگان ...  بیشتر
بررسی رابطه هوش معنوی و رفتار شهروندی سازمانی؛ تحلیل نقش سابقه خدمت (مطالعه موردی: حرم مطهر امام رضا (ع) )
بررسی رابطه هوش معنوی و رفتار شهروندی سازمانی؛ تحلیل نقش سابقه خدمت (مطالعه موردی: حرم مطهر امام رضا (ع) )

سید مرتضی غیور باغبانی؛ امید بهبودی؛ مهدی رمضانی؛ علی پورنگ

دوره 6، شماره 23 ، آذر 1397، ، صفحه 9-42

چکیده
  رفتار شهروندیِ سازمانی و نتایج مطلوب آن در سازمان‎ها امری مهم و حیاتی است. اهمیت این موضوع در سازمان‎های معنوی و مذهبی مانند آستان قدس رضوی دوچندان است. از این‎رو، در پژوهش حاضر رابطه بین هوش معنوی ...  بیشتر