ـ قرآن کریم.
ـ اکبری، زهرا. (1397). «کنش زیارت در ایران معاصر با رویکرد انسانشناسی تفسیری مطالعه میدانی حرم مطهر امام رضا g» . پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ادیان و مذهب قم.
ـ الدویش، عبدالله. (1426ق). اخطاء فتح الباری فی العقیده. الرساله الثانیه. قاهره-مصر: مکتبه اسدالسُّنَّهَ.
ـ العثیمین، شیخ محمدبن صالح. (1424ق). فتاوی العقیده. جده–عربستان: دارالنبلاء للنشر و التوذیع.
ـ الغامدی العبدلی، عبدالله. (1426ق). اخطاء فتح الباری فی العقیده. الرساله الاولی. قاهره-مصر: مکتبه اسدالسُّنَّهَ.
ـ برگر، پتر و لاکمن، توماس. (1397). ساخت اجتماعی واقعیت (رسالهای در جامعهشناسی شناخت). ترجمۀ فریبرز مجیدی. تهران: نشر علمی و فرهنگی.
ـ بهروان، حسین. (1380). «جامعهشناسی زیارت با تأکید بر نیازهای زائران در حرم حضرت رضا g». مجله مشکوه. شماره 72 و 73. صص: 87-102.
ـ حرعاملی، محمد بن حسن. (1386). وسائل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه. تهران: کتابچی.
ـ حیدری چروده، مجید و همکاران. (1391). «نیازهای فرهنگی زائران خارجی امام رضاg مورد مطالعه: زائران اردو، عرب، آذری و انگلیسی زبان». مجله مطالعات اجتماعی ایران. دوره ششم (3و4). صص: 45-62.
ـ ریتزر، جورج. (1392). نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر. ترجمه محسن ثلاثی. تهران: علمی و فرهنگی.
ـ زاهدی، محمد؛ رنجبریان، بهرام. (1391). شناخت گردشگری. اصفهان: چهار باغ.
ـ سبحانی، جعفر. (1385). وهابیت مبانی فکری و کارنامه عملی. قم: انتشارات موسسه امام صادقg.
ـ طالبی، ابوتراب؛ براق علیپور، اله. (1394). «گونهشناسی زیارت و دینداری زائران: معناکاوی کنش زیارت زائران امام رضا g». فصلنامه علوم اجتماعی. شماره 69. صص: 75-106.
ـ عبدلی قیروانی، ابن الحاج محمد. (737ق). المدخل. بیروت–لبنان: دار الفکر.
ـ قمی، عباس. (1338). منتهی الآمال. تهران: اسلامیه.
ـ کرایب، یان. (1395). نظریۀ اجتماعی کلاسیک: مقدمهای بر اندیشه مارکس وبر، دورکیم و زیمل. ترجمه شهناز مسمیپرست. تهران: آگه.
ـ کیانی، محمدیوسف. (1395). تاریخ هنر و معماری ایران در دوران اسلامی. تهران: سمت.
ـ محمدپور، احمد. (1398). روش در روش؛ دربارة ساخت معرفت در علوم انسانی. تهران: جامعهشناسان.
ـ محمدی، جمال؛ صالحی، صادق؛ نیکو فال، زینب. (1396). «پدیدارشناسی تجربۀ گردشگران اماکن مذهبی (مطالعۀ موردی: اماکن زیارتی شهرستان هرسین)». مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری. سال ششم (20). صص: 34 - 55.
ـ مکریزاده، فهیمه. (1389). «جامعهشناسی پدیداری زیارت». پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهشگری. دانشگاه فردوسی مشهد.
ـ ممدوح، محمود سعید. (2008). رفع المنارة لتخریج أحادیث التوسل و الزیارة. قاهره-مصر: المکتبه الازهریه للتراث.
ـ نودهی، فرامرز؛ بهروان، حسین؛ یوسفی، علی؛ محمدپور، احمد. (1394). «فراسوی دوگانه زائر گردشگر گونهشناسی تجربه سفر زائران مرقد منور امام رضا g». فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی. سال چهارم (15). صص: 193-217.
ـ واقدى، محمد بن عمر. (207ق). المغازی. بیروت–لبنان: مؤسسه الأعلمی.
ـ همیلتون، ملکم. (1387). جامعهشناسی دین. ترجمة محسن ثلاثی. تهران: ثالث.
ـ یوسفی، علی؛ صدیق اورعی، غلامرضا؛ کهنسال، علیرضا؛ مکری زاده، فهیمه. (1391). «پدیدارشناسی تجربی زیارت امام رضا g». مجله مطالعات اجتماعی ایران. دوره ششم (3و4). صص: 180-198.
- Krole, I. and B. Sohechan. (1989). ‹›Religion Beliefs and Practice among 52 Psychiatric in Patients in Mennesota››. American Journal of Psychiatry. 146. pp: 67-72.
- Norman, A. (2004). Spiritual tourism: Religion and Spirituality in Contemporary Travel. from http://ses.library.usyd.edu.au/bitstream/2123/6150/1/THESIS%20-%20Final.pdf
- Pargament, K. I., K. I. Maton and R. I. Hess. (1992). Religion and Prevention in Mental Health. Philadelphia: Haworth Press Inc.
- Smith J. & A. Osborn. (2007) Interpretative Phenomenological Analysis, from http://www.corwin.com/upmdata/_04_Smith_2e_Ch_04.pdf
- Sussman, S. W., & Siegal, W. S. (2003). «Informational influence in organizations: An integrated approach to knowledge adoption». Information Systems Research. 14(1), pp: 47–65.