قرآن کریم. ترجمۀ محسن قرائتی.
نهجالبلاغه. ترجمه محمد دشتی. قم: ساداترضوی.
ـ ابنبابویه، محمدبنعلیبنالحسین قمی. (1378). عیون اخبارالرّضا علیهالسّلام. بهتحقیق و تصحیح مهدی لاجوردی. ج1 و2. تهران: جهان.
ـ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. (1413ق). من لا یحضره الفقیه. بهتحقیق و تصحیح علیاکبر غفاری. ج3. چاپ دوم. قم: دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
ـ ابنشعبه الحرانی، ابیمحمدحسن. (۱۳۷۶). تحف العقول. ترجمۀ محمدباقر کمرهای. چاپ ششم. قم: کتابچی.
ـ ابنشهرآشوب،محمدبنعلی. (1379) . مناقب آل ابیطالب. ج4. قم: علامه.
ـ ابوالحسنی، سیدرحیم. (۱۳۸۸). تعیین و سنجش مؤلفههای هویت ایرانی. تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.
ـ برنامۀ درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. (۱۳۹۱). تهران: شورای عالی آموزشوپرورش.
ـ بستان، حسین و همکاران. (۱۳۸۸). اسلام و جامعهشناسی خانواده. چاپ چهارم. ویراست دوم. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ـ بهپژوه، احمد. (۱۳۷۸). اصول برقراری رابطۀ انسانی با فرزندان در دورۀ دبیرستان. تهران: انجمن اولیا و مربیان.
ـ پاینده، ابوالقاسم. (۱۳۸۲). نهج الفصاحه؛ مجموعهکلمات قصار حضرت رسولn. چاپ چهارم. تهران: دنیای دانش.
ـ پناهی، علیاحمد. (1398). نقش زن و مرد در خانواده با رویکرد اسلامی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
ـ پورامینی، محمدباقر. (1392). سبک زندگی؛ منشور زندگی در منظر امام رضاg ؛ پرسمان رضوی. ج7. چاپ دوم. مشهد: انتشارات آستانقدس رضوی.
ـ جاهد، حسینعلی. (1387). اصول و فلسفه تعلیم و تربیت؛ تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: جهش.
ـ جعفری تبریزی، محمدتقی. (۱370). «حق کرامت انسانی». نشریۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی. ۲۷ (0). صص:77-98.
ـ جوادی آملی، عبدالله. (۱۳۹۱). مفاتیح الحیات. چاپ نود وپنجم. قم: اسرا.
ـ حرعاملی، محمدبنحسن. (1409ق). وسائل الشیعه. ج4و6. قم: مؤسسه آلالبیت.
ـ ــــــــــــــــــــــــــ.(1412ق). وسائل الشیعه. ج14. بیروت: داراحیاءالتراثالعربی.
ـ حیدری نراقی، علیمحمد. (۱۳۸۶). رسالۀ حقوق امامسجادg. شرح نراقی. چاپ هفتم. قم: مهدی نراقی.
ـ دوئرتی، ویلیام؛ مکدانیل، سوزان. (۱۳۸۹). خانوادهدرمانی. ترجمۀ علی نیلوفری. تهران: ارجمند.
ـ راغب اصفهانی، حسینبنمحمد. (۱۴۱۲ق). مفردات الفاظ القرآن. بهتحقیق و تصحیح صفوان عدنان داوودى. بیروت: دارالعلم و دمشق: الدار الشامیة.
ـ ساروخانی، باقر. (۱۳۷۰). دایرةالمعارف علوم اجتماعی. تهران: کیهان.
ـ سالاری فر، محمدرضا. (1385). نظام خانواده در اسلام. قم: هاجر.
ـ ستیر، ویرجینیا. (۱۳۸۸). آدمسازی در روانشناسی خانواده. ترجمۀ بهروز بیرشک. چاپ هفتم. تهران: رشد.
ـ سند تحول بنیادین آموزشوپرورش. (۱۳۹۰). تهران: دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی.
ـ سیوطی، عبدالرحمنبنابیبکر. (1429ق). الجامعالصغیر فیاحادیثالبشیرالنذیر. ج1. بیروت: دارلفکرللطباعه والنشرو التوزیع.
ـ شرفی، محمدرضا. (۱۳۸۸). مهارتهای زندگی در سیرۀ رضوی. مشهد: مؤسسۀ خدمات مشاورهای.
ـ شریعتی، سیدصدرالدین؛ صحرایی، فاطمه. (۱۳۹۸). «بررسی نقش والدین در تربیت عاطفی کودک با بهرهگیری از سیرۀ امام رضاg». فصلنامۀ فرهنگ مشاوره و رواندرمانی. 38 (10). صص:59 -80.
ـ شعاعکاظمی، مهرانگیز؛ سیف، سوسن. (۱۳۸۹). خانوادهدرمانی از دیدگاه ستیر. تهران: پازینه.
ـ شعیرى، محمدبنمحمدبنحیدر. (بیتا). جامع الاخبار. نجف: مطبعة حیدریة.
ـ طبرسی، فضلبنحسن. (۱۴۱۷ق). اِعلام الوری باَعلام الهدی. ج۲. قم: آل البیت.
ـ طبرسی، حسنبنفضل. (1370). مکارمالاخلاق. قم: شریفرضی.
ـ طوسی، محمدبنحسن. (۱۴۱۴ق). الامالی. قم: دار الثقافة.
ـ عطاردی، عزیزالله. (۱۳۶۳). جوامع الحکم. دهلی: ایرانین آرط پرنترز.
ـ ـــــــــــــــــــ. (۱۴06ق). مسند الامام الرضا ابیالحسن علیبنموسیg. ج2. بیروت: دار الصفوة.
ـ عمید، حسن. (1343). فرهنگ فارسی عمید. چاپ پانزدهم. تهران: امیرکبیر.
ـ قائمی امیری، علی. (۱۳۹۱). خانواده در اسلام. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
ـ قرائتی، محسن. (1386). تفسیر نور. ج7. چاپ چهاردهم. تهران: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
ـ کلینی، محمدبنیعقوب. (۱۴۰۷ق). الاصول من الکافی. بهتحقیق و تصحیح علىاکبر غفارى و محمد آخوندى. ج3 و ۴. چاپ چهارم. تهران: دار الکتب الاسلامیه.
ـ گیدنز، آنتونی. (۱۳۹۵). جهان لغزنده است. ترجمۀ علی عطاران. تهران: کتاب پارسه.
ـ مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیموتربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران. (۱۳۹۰). تهران: دبیرخانۀ شورای عالی آموزشوپرورش.
ـ مجلسی، محمدباقر. (۱۴۰۳ق). بحار الانوار الجامعة لدرر اخبار الائمة الاطهارb. ج1 و2 و3 و ۴۹ و71 و79 ،97 و101. چاپ دوم. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
ـ محمدپور، احمد. (1392). روش تحقیق کیفی ضدروش. ج اول. چاپ دوم . تهران: جامعه شناسان.
ـ مرکز راهبردی فناوریهای همگرا. (15/06/1394). «فناوریهای اجتماعی: تقویت عملکرد انسانی، وقتی کامپیوتر تنها یک ابزار نیست بلکه یک همراه است». قابلیت دسترسی در آدرس اینترنتی: https://nbic.ir/paper/3616
ـ مسعودی، علیبنحسین. (1384). اثبات الوصیه للامام علیبنابیطالب. قم: انصاریان.
ـ مطهری، مرتضی. (۱۳۷۷). یادداشتهای استاد مطهری. ج۱۱. تهران: صدرا.
ـ ــــــــــــــــ. (1388). نقدی بر مارکسیسم. ج1. تهران: صدرا.
ـ منسوب به جعفر بن محمد الصادقg. (۱۳۶۰). مصباح الشریعه. ترجمۀ مصطفوى. تهران: انجمن اسلامى حکمت و فلسفۀ ایران.
ـ منسوب به علی بن موسی الرضاg.(بیتا). صحیفهالرضاg. مشهد: ندای اسلام.
ـ مهدیزاده، حسین. (1390). «سبک زندگی پیشینهی دانش سبک زندگی». سوره اندیشه. ش50. صص: 57 – 59.
ـ مینوچین، سالوادور. (۱۳۸۱). خانواده و خانوادهدرمانی. ترجمۀ باقر ثنائی. چاپ چهارم. تهران: امیرکبیر.
ـ مینوچین، سالوادور ؛ فیشمن، اچ.چارلز. (۱۳۹۷). فنون خانوادهدرمانی. ترجمۀ فرشاد بهاری و فرح سیا. چاپ دهم. تهران: رشد.
مؤسسۀ خدمات مشاورهای جوانان و پژوهشهای اجتماعی. (۱۳۹۰). مجموعۀ زندگی رضوی؛ ارتباط با خانواده درکلام رضوی. مشهد: آستان قدس رضوی.
ـ موسوی، سیدابوالقاسم؛ جواهری، محمدرضا؛ اکرمی، ایوب. (۱۳۹۷). «روشهای ایجاد و تعمیق باور به وجود خداوند در تربیت اعتقادی بر اساس سیرۀ امام رضاg». دوفصلنامۀ علمیپژوهشی آموزههای تربیتی در قرآن و حدیث.2 (3). صص:89-105.
ـ میرزمانی، اعظم. (۱۳۹۱). «آیا هرطور که بخواهیم میتوانیم زندگی کنیم؟ تأثیرات سیاستگذاری عمومی بر سبک زندگی». سورۀ اندیشه. ش۶۰ و ۶۱. صص87 - ۹۰.
ـ نقیبزاده، میرعبدالحسین. (۱۳۸۶). نگاهی به فلسفۀ آموزشوپرورش. چاپ بیست ویک. تهران: طهوری.
ـ نوابینژاد، شکوه. (۱۳۸۰). سه گفتار دربارۀ راهنمایی و تربیت فرزندان. چاپ هفتم. تهران: انجمن اولیا و مربیان.
ـ نوریطبرسی، حسین. (1408ق). مستدرک الوسائل. ج3. قم: موسسه آلالبیت لاحیاءالتراث.
ـ واسعی، سیدعلیرضا. (۱۳۹۵). «تعامل با خانواده در سنت رضوی (رویکرد تبارشناسانه)». فصلنامۀ فرهنگ رضوی. 16(4). صص:251- 276.
ـ هومن، علیحیدر. (۱۳۸5). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سمت.
ـ یوسفیان، نعمت الله. (1389). تربیت دینی کودکان. قم: زمزم هدایت.
- Bensely, D Alan, (1997), Critical Thinking in Psychology, Pacific grove, California.
- Milgram, R.M., (1990), Teaching gifted andtalented learners in regular Classrooms. U.S.A.
- Onder FulyaCenkseven, Yasin Yilmaz (2012), The Role of Life Satisfaction andParenting Styles in Predicting Delinquent Behaviors among High School Students, Educational Sciences: Theory & Practice, 12(3): 1744-1748.
- Satir, William, (1975), ConjointFamily Therapy. Palo Alto.cA: science and Behavior Books.
- Tajfel, H., (1978), Differentiation Between Social Groups, London: Academic.
- Tezci, Erdogan; Sezer, Fahri; Aktan, Sumer; Gurgan, Ugur. (2016). Do Lifestyles ShapeSelf-Regulated Learning Strategies?, Eurasian Journal of Educational Research, 65, 239-258.
- Venera G; Zakirova and Ekaterina L. Nikitinab, (2016), Developingthe Pedagogical Culture of Parents by Means of Social Partnershipwith a Supplementary Education Institution, International Journal of Environmental andScience Education, v11, n8, 2099-2111.
- Weiju Zhao1; Zhiping Zhang andJuan Liu (2017), The “Family” Section in Current Elementary SocialStudies Textbooks in China, Journal of Education and Training Studies, Vol. 5, No. 10, URL: http://jets.redfame.com.