دوره 11 (1402)
دوره 10 (1401)
دوره 9 (1400)
دوره 8 (1399)
دوره 7 (1398)
دوره 6 (1397)
دوره 5 (1396)
دوره 4 (1395)
دوره 3 (1394)
دوره 2 (1393)
دوره 1 (1392)
تعداد مقالات: 8
تولیت آستانه حضرت شاهچراغ(ع) در اسناد و نسخ خطی (با استناد به نسخ خطی دیوان میرزا احمدمتولی باشی، وقف نامه حبیبالله شریفی، طومار استشهاد سادات دشتکی)
دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1400، صفحه 9-34
چکیده
میرزا احمد متولی باشی متخلص به «روشن» از شعرای گمنام عهد قاجاری است که مدتی منصب تولیت آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) را عهدهدار بوده است. اهمیت این بقعۀ متبرکه و به تبع آن منصب تولیت ... بیشتروصیت اهل کتاب برای همدیگر و وصیت آنها و مسلمانان برای یکدیگراز دیدگاه امام رضا(ع)
دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1400، صفحه 35-61
چکیده
تحقیق حاضر در پی پاسخ به این پرسش است که «از نگاه امام رضا (ع) وصیت اهل کتاب برای همدیگر و وصیت آنها و مسلمانان برای یکدیگر چه حکمی دارد؟» از این تحقیق بر میآید که با توجه به اهمیت صله رحم و استحکام ... بیشتربررسی دگردیسی معرفتی مهدی اخوان ثالث در نگاه به مکتب رضوی
دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1400، صفحه 63-82
چکیده
مهدی اخوان ثالث، شاعر توانای معاصر، از معدود شاعرانی است که با دو رویکرد متفاوت درباره امام رضاg سخن گفته است. مطالعۀ دفترهای شعری اخوان نشان می دهد که وی در دهههای نخستین شاعری خود نگاه خوشبینانه ... بیشترنشانهشناسی شخصیت امام رضا (ع) در «هاچین و واچین» زهرا داوری بر پایة نظریة فیلیپ هامون
دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1400، صفحه 83-104
چکیده
فیلیپ هامون، نشانهشناس فرانسوی، شخصیّت را عنصری نشانهای دانسته و بر این اساس، مبانی نظری نشانهشناسی شخصیّت را تبیین کرده است، چنانکه نشانهشناسی ادبی شخصیّت، ارتباط میان مؤلف، متن و خواننده ... بیشترتربیت فرزند در خانواده از منظر سیرۀ امام رضا(ع)
دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1400، صفحه 105-138
چکیده
تربیت در خانواده فراهم کنندۀ موجبات رشد و تعالی انسان و اساس تربیت رسمی و عمومی است. از این رو هدف از انجام این پژوهش، بررسی رویکردهای تربیت فرزند در خانواده از منظر سیرۀ امام رضا(ع) است. مقالۀ حاضر ... بیشترتحلیل واژهگزینی قرآنی در حوزة مفاهیم تربیتی اخلاقی، با گفتمانکاوی حضرت رضا(ع) در «عیون اخبار الرضا(ع)»
دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1400، صفحه 139-177
چکیده
تربیت اخلاقی از اساسیترین نیازهای جوامع بشری است؛ به طوری که دین بدون آن در دستیابی به اهدافش ناتوان است. قرآن کریم و به تبع آن معصومان(ع)، اهتمام فراوانی به اتمامِ مکارم اخلاق مبذول داشتهاند. «تحلیل ... بیشترتبیین عناصر برنامۀ درسی تربیت اخلاقی با توجه به سیرۀ رضوی
دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1400، صفحه 179-201
چکیده
تربیت اخلاقی متربّیان از مهمترین بخشهای هر نظام آموزشی است. هدف پژوهش حاضر، تبیین عناصر برنامۀ درسی تربیت اخلاقی با توجه به سیرۀ تربیتی امام رضا(ع) است. رویکرد پژوهش حاضر کیفی و روش آن سنتزپژوهی ... بیشترسبک و سیرۀ امام رضا (ع) در تربیت اخلاقی افراد جامعه
دوره 9، شماره 33 ، اردیبهشت 1400، صفحه 203-224