- آقاگلزاده، فردوس. (1379). «ویژگیهای متون ادبی از دیدگاه زبانشناسی». مجموعه مقالات دانشگاه علامه طباطبایی. شماره 91. صص:1-12.
- تولان، مایکل. (1386). روایتشناسی (درآمدی زبان شناختی- انتقادی). ترجمه سیده فاطمه علوی و فاطمه نعمتی. تهران: سمت.
- شِرَت، ایون.(1387). فلسفه علوم اجتماعی قارهای. ترجمه هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
- فلیک، اووه.(1399). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران، نشر نی.
- موسی پور، نعمت الله.(1381). «مبانی نظری الگوهای ارزشیابی آموزشی». فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی . شماره 23 و24. صص: 119-143.
- مهر محمدی، محمود؛ امین خندقی، مسعود.(1388) «مقایسه ایدئولوژیهای برنامه درسی آیزنر با میلر: نگاهی دیگر». مطالعات تربیتی و روانشناسی. دوره 10. شماره 1. صص: 27-45.
- نوکاریزی، محسن؛ ضیغمی، مجید. (1392). «مقایسه میزان اهمیت ملاکهای رایج انتخاب کتاب کودک برای والدین و کودکان در شهر مشهد». تحقیقات اطلاعرسانی و کتابهای عمومی. دوره 19. شماره 3. صص:143-361.
- نیکوسخن، سودابه. (1391). « فصلنامه تحلیلی پژوهشی کتاب مهر ». شماره 8 . صص: 178-198.
- Boyatzis, R. E. (1998), Transforming qualitative information: thematic analysis and code development, Sage Publications, Inc.
- Dunn, F. W. (1921). Interest Factors in Primary Reading Material. Contributions to Education, 113, 70-82.
- Gordon W. Allport(1954), The Nature of Prejudice, Cambridge, Mass.:Addison-Wesley Publishing Co., Inc.
- Holloway, I. & Todres, L. (2003), “The Status of Method: Flexibility, Consistency and Coherence”, Qualitative Research, Vol. 3, No. 3, Pp. 345-357.
- Swayne Barthold, Lauren,(1987) Prejudice and understanding: Gadamer`s ontological hermeneutics, George Washington University.