قرآن کریم.
ـ احمدی شاپورآبادی، محمدعلی؛ سبزآبادی، احمد. (1390) «تحلیلی بر ظرفیتهای توسعه گردشگری مذهبی فرهنگی کلان شهر قم». فصلنامه مطالعات ملی. سال دوازدهم. شماره 46. صص: 83-112.
ـ آقاجانی، معصومه؛ فراهانی فرد، سعید. (1394). «گردشگری مذهبی و عوامل مؤثر بر آن (مطالعه موردی: ایران)». فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان. بهار 1394. دوره 3. شماره 9. صص: 43 – 66.
ـ باقرنیا، آذین؛ احمدیان، رضا. (1393). مبانی گردشگری فرهنگی. تهران: انتشارات تیسا.
ـ تنکابنی، فرید. (۱۳۷۷). الحدیث (روایات ترتیبی از مکتب اهل بیت b). جلد دوم. چاپ یازدهم. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
ـ جعفری، سید محمد باقر؛ غفاری، محمد؛ عباسی، احمد. (1397). «شناسایی و مفهومپردازی کیفیت تجربه مذهبی گردشگر (مورد مطالعه: گردشگران خارجی شهر قم)». فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای). 8(3). صص: 7-29.
ـ حقیقی کفاش، مهدی؛ ضیایی، محمود؛ جعفری، قاسم. (1385). «اولویتبندی عوامل مربوط به توسعه گردشگری درمانی ایران». مطالعات مدیریت گردشگری. 4(11/12). صص: 23-40.
ـ رحیمپور، علی؛ سید حسینی، سید داوود. (۱۳۷۹). سیمای جهانگردی اسلامی. تهران: محیا.
ـ سلطانی، علی؛ شریف، حمیدرضا. (1394). «رضایتسنجی خدمات گردشگری مذهبی با تأکید بر نقش عوامل محیطی، مطالعه موردی حرم شاهچراغ شیراز». فصلنامه علمی - پژوهشی پژوهش و برنامهریزی شهری. 6(23). صص: 35-54.
ـ فیض آبادی، مصطفی جهانگیر؛ وزیری محبوب، سید جمال. (۱۳۹۰). «ضرورت مطالعات آیندهپژوهی و روشهای آن در توسعه گردشگری مذهبی». مشهد: همایش میقات الرضا g.
ـ کروبی، مهدی. (1382). «فرهنگ و گردشگری». مطالعات مدیریت گردشگری. 1(2). صص:21-47.
ـ مافی، عزتالله؛ سقایی، مهدی. (1388). «کاربر مدل MS-SWOT در تحلیل مدیریت گردشگری، مطالعه موردی کلان شهر مشهد». جغرافیا و توسعه. (7)14. صص: 27- 50.
ـ محلاتی، صلاحالدین. (1380). درآمدی بر جهانگردی فرهنگی. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
ـ مطهری، حمیدرضا؛ نجفی نژاد، سعید. (1398). «جایگاه حرم مطهر رضوی در سیاست مذهبی صفویان». فرهنگ رضوی. 7(26). صص: 9-35.
ـ موسوی، میرنجف؛ سلطانی، ناصر؛ باقری کشکولی، علی. (1393). «تحلیلی بر نقش مذهب در توسعة گردشگری مذهبی». پژوهشهای جغرافیای انسانی. 46(4). صص: 825-841.
ـ مؤمنی، مصطفی؛ صرّافی، مظفر؛ قاسمیخوزانی، محمد. (1387). «ساختار و کارکرد گردشگری مذهبی- فرهنگی و ضرورت مدیریت یکپارچه در کلانشهر مشهد». فصلنامه جغرافیا و توسعه. 6(11). صص: 13-38.
ـ نیکسرشت، فرامرز؛ کیانی، زهره؛ دلشادخرم آبادی، مرضیه. (1395). «مروری بر نظریههای پایه گردشگری سلامت و پزشکی و شناخت تسهیلگران گردشگری پزشکی و ویژگیهای آنان». کنفرانس بینالمللی گردشگری، جغرافیا و باستان شناسی.
ـ همایون، محمدهادی. (۱۳۹۱). جهانگردی؛ ارتباطی میان فرهنگی: مطالعه تطبیقی الگوی غربی معاصر و الگوی اسلامی. چاپ دوم. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
- Agapito, D., Oom do Valle, P., & da Costa Mendes, J. (2013). The Cognitive-Affective-Conative Model of Destination Image: A Confirmatory Analysis. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(5), 471-481.
- Ajit, Kiran, Shinde. (2004). Quest for Good Governance, Contribution Find Potential of Religious Institutions as Stakeholdersh.
- Bond, N. Packer, J. & Ballantyne, R. (2015). Exploring visitor experiences, activities and benefits at three religious tourism sites. International Journal of Tourism Research 17(5), 471–481.
- Ali, F. Ryu, K. & Hussain, K. (2016). Influence of experiences on memories, satisfaction and behavioral intentions: A study of creative tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing, 33(1), 85–100.
- Blapp, M. & Mitas, O. (2017). Creative tourism in Balinese rural communities. Current Issues in Tourism, 1–27.
- Chen, C. F. & Chen, F. S. (2010). Experience quality, perceived value, satisfaction and behavioral intentions for heritage tourists. Tourism Management, 31(1), 29–35.
- Funk, D. C. & Bruun, T. J. (2007). The role of socio-psychological and culture-education motives in marketing international sport tourism: A cross-cultural perspective. Tourism Management, 28(3), 806–819.
- Goeldner, R. J. Ritchie and R. McIntosh. (2003). Tourism: Principles, Practices, Philosophies, 8th Ed. New York: John Wiley & Sons.p30-33
- Huang, C. E. & Liu, C. H. (2018). The creative experience and its impact on brand image and travel benefits: The moderating role of culture learning. Tourism Management Perspectives, 28, 144-155.
- Hung, K. Yang, X. Wassler, P. Wang, D. Lin, P. & Liu, Z. (2017). Contesting the Commercialization and Sanctity of Religious Tourism in the Shaolin Monastery, China. International Journal of Tourism Research, 19(2), 145–159.
- Hung, W.L. Lee, Y.J. & Huang, P.H. (2016). Creative experiences, memorability and revisit intention in creative tourism. Current Issues in Tourism, 19(8), 763-772.
- Kar, Jhikmik, (2009), Religious Tourism: A Case Study of the Greatest Religious & Tourism Industry of Eastern India: Puri in Orissa, Social science research network.
- Lin, C.H. Morais, D. B. Kerstetter, D. L. & Hou, J.S. (2007). Examining the role of cognitive and affective image in predicting choice across natural, developed, and theme-park destinations. Journal of Travel Research, 46(2), 183-194
- Loi, L. T. I. So, A. S. I. Lo, I. S. & Fong, L. H. N. (2017). Does the quality of tourist shuttles influence revisit intention through destination image and satisfaction? The case of Macao. Journal of Hospitality and Tourism Management, 32, 115-123
- Olsen, D. H. and Timothy, D. J. (2006), Tourism, Religion and Spiritual Journeys, NY: Routledge.27
- Richard G. (2014). Creativity and tourism: The state of the art. Annals of Tourism Research, 38(4):1225-1265.
- Richards, G. & Wilson, J. (2006). Developing creativity in tourist experiences: A solution to the serial reproduction of culture? Tourism Management, 27(6), 1209–1223.
- Riss O. Woodhead L (2010), A Sociology of Religious Emotion, oxford,p15
- Rubio Gil, Angeles & Javier de esteban Curiel; (2008), Religious events as special interest tourism, A Spanish esperience. PASOS, Vol. 6, pp. 419
- Stylidis, D. Shani, A. & Belhassen, Y. (2017). Testing an integrated destination image model across residents and tourists. Tourism Management, 58, 184-195.