قرآن کریم. ترجمه آیت الله مکارم شیرازی.
ـ ابراهیمی قوام، صغری؛ حسین زاده یوسفی، غلامحسین. (1387). «نظریه سازنده گرایی و کاربرد آن در آموزش». رشد مدارس. ش 4. صص:24-33.
ـ ابن بابویه، محمدبن علی.(1317). عیون اخبار الرضاg. ج 1 و 2. ترجمه آقانجفی اصفهانی. اصفهان: نبوغ.
ـ ـــــــــــــــــــــــــ.(1378). عیون اخبار الرضاg. علی اکبرغفاری. چاپ دوم. تهران: جهان.
ـ ـــــــــــــــــــــــــ.(1403ق). معانی الأخبار. قم: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
ـ ابن شعبه حرانی، حسن ابن علی. (1404ق). تحف العقول. قم: جامعه مدرسین.
ـ اسماعیلی، رضا. (1379). بررسی اوضاع و ویژگیهای فرهنگ عمومی استان اصفهان. اصفهان: انتشارات اداره کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اصفهان.
ـ افکاری، فرشته. (1393). «نقد و بررسی رویکردهای تربیت اخلاقی در دوره ابتدایی در کتابهای درسی بخوانیم، بنویسیم، قرآن، هدیههای آسمانی، تعلیمات اجتماعی و طراحی الگوی برنامه درسی». رساله دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی.
ـ بهشتی، سعید؛ رشیدی، شیرین. (1392). «اصول تربیت عقلانی بر مبنای سخنان امام رضاg». پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی.ش 18. صص: 51-67.
ـ پورشافعی، هادی؛ طالب زاده، لیلا؛ آرین، ناهید. (1395). نظریهها و الگوهای آموزش و تدریس ماهیت و کاربرد. مشهد: جهاد دانشگاهی مشهد.
ـ جانیپور، محمد؛ سروری مجد، علی. (1393). «تبیین شیوههای تربیتی امام رضاg در راستای ایجاد سبک زندگی اسلامی بر مبنای تحلیل محتوای دعاهای صحیفه رضویه». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 2(7). صص: 53-79.
ـ جوادی آملی، عبدالله. (1374). تفسیر موضوعی قرآن. ج2. تهران: مرکز نشر فرهنگی رجا.
ـ جویس، برویس؛ ویل، مارشال؛ کالهون، امیلی. (1391). الگوهای تدریس. ترجمه محمدرضا بهرنگی. تهران: کمال تربیت.
ـ حسنی، محمد. (1395). «بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی». تربیت اسلامی.س 11 (22). صص: 1-28.
ـ حسینیان، سیمین. (1385). اخلاق در مشاوره و روانشناسی. تهران: کمال تربیت.
ـ حیدرزاده، نسرین؛ اسمعیلی، زهره؛ فرجللهی، مهران؛ صفایی، طیبه. (1397). «طراحی و اعتبار یابی الگوی تربیت اخلاقی متناسب با ویژگیهای دانشآموزان دوره ابتدایی ایران با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش». پژوهش درنظامهای آموزشی. ویژهنامه بهار 97. صص: 231-247.
ـ خاکپور، حسین؛ محمودی، مرضیه؛ سعیدی گراغانی، منصوره. (1393). «نقش و آثار مدیریت فرهنگی امام رضاg بر جامعه شیعه». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 2(8). صص: 31-56.
ـ داودی، محمد؛ حسینیزاده، علی.(1393). سیره تربیتی پیامبرn و اهل بیتb. قم/تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت.
ـ دلبری، شهربانو؛ زحمتکش، زهرا. (1396). «به کارگیری شیوههای تسامح و تساهل در سیره تربیتی امام رضاg». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 5(20). صص: 31-67.
ـ دهقان سرخ آبادی، سیده محدثه؛ کرامتی، انسی. (1396). «روشهای آموزشی در سیره رضوی و دلالت های آن برای تربیت عقلانی در دانشگاه فرهنگیان». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 5(17). صص: 35-57.
ـ رشیدزاده، فتح الله. (1393). تبیین فرازهایی از اندیشههای نظامی- دفاعی فرماندهی معظم کل قوا. تهران: دانشکده افسری امام علی g.
ـ زرسازان، عاطفه. (1396). «واکاوی مؤلفههای تعلیم در تبیین آموزههای وحی در سیره رضوی». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 5(18). صص: 63-94.
ـ زین آبادی، حسنرضا؛ عدلی، مریم. (1396). «اصول و روشهای تربیتی با نگرش به اراده و اختیار انسان در سیره رضوی». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 5(17).صص: 59-96.
ـ سبحانی یامچی، محمد.(1398). «روشهای تربیتی فرهنگسازی اقامه نماز در سیره رضوی». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 7(4). صص: 157-186.
ـ شاملی، عباسعلی؛ ملکی، حسن؛ کاظمی، حمیدرضا. (1390). «برنامه درسی، ابزاری برای نیل به تربیت اخلاقی». نشریه اسلام و پژوهشهای تربیتی. س 3(2). صص:77-98.
ـ شریفی، عنایت الله؛ لطفی قادیکلائی،مهر علی.(1397). «سبک تربیتی امام رضا(علیه السلام) در تربیت کودکان». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 6(23). صص: 181-211.
ـ شریفی، عنایت الله؛ خوانینزاده، محمدحسین؛ خلعتبری لیماکی، حسام الدین.(1396). «روشهای تبلیغی امام رضاg». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 5(19). صص: 149-176.
ـ طالبی، ابوتراب.(1380). «بررسی تعارض بین ارزشهای اخلاقی مذهبی و کنشهای اجتماعی دانش آموزان دبیرستانهای منطقه 3 و 5 شهر تهران». رساله دکتری. دانشگاه تربیت مدرس.
ـ طبرسی، ابوالفضل علی بن حسن بن فضل. (1385). مشکاه الأنوار. نجف اشرف: انتشارات کتابخانه حیدریه.
ـ عاملی، زین الدینبن علی. (1413ق). مسالک الأفهام إلی تنقیح شرائع الإسلام. ج8. قم: المعارف الإسلامیه.
ـ عظیمزاده اردبیلی، فائزه؛ حمیدیپور، معصومه. (1393). «سازوکارهای حمایتی از تربیت کودک در آموزههای دینی با تأکید بر سیره رضوی». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 2(5). صص: 141-167.
ـ علی دخت مازافای، حسن؛ سیفی جگرکندی، مهدی؛ یوسفزاده، محمد و خیری، میلاد.(1394). «تربیت اجتماعی در سیره امام رضاg ». اولین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران. تهران. بهمن1394.صص:
ـ غلامپور، میثم؛ پورشافعی، هادی؛ قاسمیان، عباس.(1397). «نقش اعتماد و عدالت سازمانی بر اخلاق حرفهای معلمان مقطع ابتدایی». مجله اخلاق زیستی.س 8(27). صص: 73-83.
ـ غلامپور، میثم؛ رستمی نژاد، محمدعلی؛ پورشافعی، هادی.(1398). «شناسایی عوامل کلیدی موفقیت دوره های MOOC : سنتزپژوهی براساس مدل روبرتس». پژوهش های برنامه درسی. ش 2. دوره 9. صص: 139-162.
ـ فتحی واجارگاه، کورش. (1394). اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی. تهران: علم استادان.
ـ فروزش، سجاد؛ محسنیزاده، معصومه.(1393). «مؤلفههای تربیت دینی و روشهای آن در سبک زندگی امام رضاg». مجموعه مقالات همایش ملی سبک زندگی در فرهنگ رضوی. صص: 441-455. مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی.
ـ قطبی، ثریا؛ رهنما، اکبر؛ رهبری پاک، نسرین؛ نجفی، حسن.(1395). «تحلیل روشهای آموزشی امام رضاg با تکیه بر مسند الإمام الرضاg». فصلنامه فرهنگ رضوی.س 4(16). صص: 47-69.
ـ مجلسی، محمدباقر.(1389). بحارالانوار. ج49. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
ـ ــــــــــــــــــــ. (1404ق). مرآه العقول فی شرح أخبار آل الرسول. تهران: دارالکتب الإسلامیه.
ـ مطهری، مرتضی.(1384). حکمتها و اندرزها. جلد اول. تهران: صدرا.
ـ ـــــــــــــــــ. (1385). تعلیم و تربیت در اسلام. تهران: صدرا.
ـ مهر محمدی، محمود. (1393). برنامه درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها. مشهد: به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی).
ـ میرزامحمدی، محمدحسن؛ جهانی جوانمردی؛ فاطمه؛ نوروزی، محمد. (1396). «بازشناسی آموزههای تربیتی امام رضاg و کاربست آن در عصر حاضر». فصلنامه فرهنگ رضوی. س 5(20). صص: 69-104.
ـ نجفی، محمد؛ قربانی، منصوره؛ نصرتی هشی، کمال؛ شاهی، محمد. (1393). «روشهای تربیت اخلاقی در سیره رضویg». پژوهشهای اخلاقی.س 5(1). صص: 113-127.
ـ نقیپورفر، ولی الله؛ زاهدی، عبدالرضا؛ فتحی، یعقوب. (1398). «سیره تعلیمی- تربیتی امام رضا(علیه السلام) در مناظره با اصحاب ادیان و مذاهب». فصلنامه فرهنگ رضوی. س7(1). صص: 183-213.
ـ نوروزی، مجتبی؛ کاظمی، ابوالفضل؛ شاهمرادی، سیده فاطمه. (1396). «راهکارهای تربیت دینی در فضای مجازی با تأکید بر آموزههای قرآن و سیره رضوی». فصلنامه فرهنگ رضوی. س5(19). صص: 177-211.
ـ نوری، حسین. (1408ق). مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل. قم: آل البیتb.
ـ نیک آیین، محمود؛ بختیار نصرآبادی، حسنعلی؛ بهرامی، حمزه علی، نصرتی هشتی، کمال، عباسپور، نفیسه. (1394). «آثار تربیتی امام رضا g در تعالی باورهای معنوی مردم ایران». فصلنامه فرهنگ رضوی. س3(12). صص: 97-118.
ـ نیکخواه، محمد؛ نصر اصفهانی، احمد رضا؛ عزیزی، حسین. (1390). «مهارتها و روشهای آموزش و تدریس در تعالیم پیامبرn و اهل بیت b». مجموعه مقالات اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران. صص: 543-553. مشهد: نشر دانشگاه فردوسی.
ـ هاشمی اردکانی، سیدحسن؛ میرشاه جعفری، سیدابراهیم. (1387). «روش مناظره علمی در سیره تربیتی امامان معصومb (مطالعه موردی: مناظرات علمی امام رضاg)». تربیت اسلامی. س3(7). صص: 7-21.
ـ یبلویی، بهاره؛ مستحفظیان، مینا؛ مشکاتی، زهره. (1395). «رابطه بین مؤلفههای اخلاقی با ویژگیهای شخصیتی». فصلنامه اخلاق در علوم رفتاری. س 11(1). صص: 137-144.
- Cooper, H., & Hedges, L. V. (2009). Research Synthesis as a scientific process. In H. Cooper, L. V. Hedges, and J. C. Valentine (eds.), The Handbook of Research synthesis and meta-Analysis (pp. 3-16). US: Russell Sage.
- Moffett, J. (2015). Twelve tips for “flipping” the classroom. Medical Teacher, 37(4), 331-336.
- Prashar A. (2015). Assessing the flipped classroom in operations management: A pilot study. Journal of Education for Business, 90(3), 126-138.