@article { author = {Shekofte, Raha and noei, seyed mohammad}, title = {Evaluation of Children's Books Produced in the Advertising Department of Astan Quds Razavi in the Eyes of Children}, journal = {Journal of Razavi Culture}, volume = {9}, number = {35}, pages = {189-222}, year = {2021}, publisher = {Imam Reza (A.S) International Foundation for Culture and Arts}, issn = {2345-2560}, eissn = {}, doi = {10.22034/farzv.2021.257490.1583}, abstract = {In this review, five books from the books and productions of the advertising deputy of Astan Quds Razavi were reviewed. In the evaluation of children's books, three goals were pursued, which is to evaluate the books in the field of "content, construction and structure and images" from the perspective of the child. The statistical population in this study is all children aged 6 to 11 years old living in Mashhad who entered the holy shrine of Razavi in the fall of 1398. The sample was 63 children who were selected by purposive sampling. The research approach is evaluative and the studied method is content analysis with semi-structured interview tools. The results showed that the book “I; Green scarf; Dad” has been the most attractive for children in different dimensions. In other words, the best evaluation by children belongs to this book. After that, the book "Abrak and the Wise Girl" received the least criticism due to its different construction and structure and colorful pictures. The book "Be Like Imam Riḍā (as)", although it had many attractions for children, also had some criticisms. The title of the command and the length of the book are the most important of them. The most important critiques of the book "Emad and the Caravan of Giants" are, on the one hand, the images in which most of the dark colors are used, and on the other hand, the title of the book. The book "Father's House" has the most criticism and the weakest evaluation, which has had a low appeal for children.}, keywords = {evaluation,Children's books,Razavi stories,Razavi biography}, title_fa = {ارزشیابی کتاب های کودک تولید شده در معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی از نگاه کودک}, abstract_fa = {در این بررسی پنج کتاب از بین کتاب‌ها و تولیدات معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی بررسی شد. در ارزش‌یابی کتاب‌های کودک سه هدف دنبال شد که عبارت است از ارزش‌یابی کتاب‌های مورد بررسی در زمینه «محتوا، ساخت و پرداخت و تصاویر» از نگاه کودک. جامعه آماری در این پژوهش کلیه کودکان 6 تا 11 ساله ساکن در شهر مشهد است که پاییز 1398 به حرم مطهر رضوی وارد شدند. حجم نمونه 63 کودک بود که با روش هدفمند انتخاب شدند. رویکرد تحقیق ارزش‌یابانه و روش مورد بررسی تحلیل مضمون با ابزار مصاحبه نیمه ساخت یافته است. نتایج نشان داد که کتاب «من؛ شال سبز؛ بابا» بیشترین جذابیت را برای کودکان در ابعاد مختلف به همراه داشته است. به عبارت دیگر بهترین ارزش‌یابی از سوی کودکان به این کتاب تعلق دارد. پس از آن کتاب «ابرک و دختر دانا» به واسطه ساخت و پرداخت متفاوت و تصاویر رنگارنگ کمترین انتقادات را به خود اختصاص داده است. کتاب «مثل امام رضا باش» با وجودی که جذابیت‌های فراوانی برای کودکان داشت اما نقدهایی را نیز به همراه داشته است. عنوان دستوری و طولانی بودن کتاب مهم‌ترین آن‌هاست. مهم‌ترین نقدهایی که به کتاب «عماد و کاروان غول ها» وارد است از یک طرف تصاویری است که بیشتر رنگ‌های تیره در آن‌ها به کار رفته و از طرف دیگر عنوان کتاب است. بیشترین نقد و ضعیف‌ترین ارزش‌یابی را کتاب «خانه پدری» به خود اختصاص داده است که جذابیت پایینی برای کودکان به همراه داشته است.}, keywords_fa = {ارزش یابی,کتاب های کودک,داستان های رضوی,سیره رضوی}, url = {http://www.farhangerazavi.ir/article_133143.html}, eprint = {http://www.farhangerazavi.ir/article_133143_b8a924b53fe37ec987835a8832570d39.pdf} }