جستاری در راهکارهای مؤثر بر اقناع مخاطب در مناظرات رضوی
جستاری در راهکارهای مؤثر بر اقناع مخاطب در مناظرات رضوی

سیدمحمدرضا میرهادی تفرشی؛ فاطمه معتمدلنگرودی؛ فرشته معتمد لنگرودی

دوره 8، شماره 30 ، شهریور 1399، ، صفحه 33-55

https://doi.org/10.22034/farzv.2020.119969

چکیده
  اقناع مخاطب در ارتباط کلامی و غیرکلامی کارکردهای مختلفی دارد و در تحلیل متون، موضوعی حائز اهمیت و به مثابه وجهی دلالتمند مکمّل کلام متکلّم است. کلام معصومان ضمن اقناع مردم با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند ...  بیشتر
عوامل رفتاری برقراری ارتباط مؤثر در گفتار و رفتار امام رضا(ع)
عوامل رفتاری برقراری ارتباط مؤثر در گفتار و رفتار امام رضا(ع)

علی خیاط؛ علی جانفزا

دوره 2، شماره 8 ، اسفند 1393، ، صفحه 161-184

چکیده
  معصومان(ع) به‌عنوان تبیین‌کنندگان کلام وحی، در گفتار و رفتار خود با مخاطبان، به شیوه‌ای اثر‌بخش ارتباط برقرار می‌کردند. با بررسی احادیث ایشان، این شیوه‌ها را در شرایط گوناگون انتقال پیام می‌توان ...  بیشتر
زیرساخت‌های درونی ارتباط مؤثّر در احادیث امام رضا(ع)
زیرساخت‌های درونی ارتباط مؤثّر در احادیث امام رضا(ع)

علی جانفزا؛ علی خیاط

دوره 2، شماره 5 ، خرداد 1393، ، صفحه 34-64

چکیده
  معصومان(ع) به‌عنوان تبیین‌کنندگان کلام وحی، در گفتار و رفتار خود با مخاطبان، به شیوه‌ای اثر‌بخش ارتباط برقرار می‌کردند. با بررسی احادیث ایشان، این شیوه‌ها را در شرایطگوناگون انتقال پیام می‌توان ...  بیشتر