حسین قره بیگلو؛ بهجت آب چر؛ رافعه فیضی ایلخچی
چکیده
کیفیت خدمات از مباحث پر اهمیت مدیریت بوده که محققان سالهاست دربارۀ آن به تحقیقات و روشهای جدید در ارائه خدمات میپردازند. از این رو، در این پژوهش، ارتباط بین هوش اجتماعی کارکنان با سطح کیفیت خدمات ...
بیشتر
کیفیت خدمات از مباحث پر اهمیت مدیریت بوده که محققان سالهاست دربارۀ آن به تحقیقات و روشهای جدید در ارائه خدمات میپردازند. از این رو، در این پژوهش، ارتباط بین هوش اجتماعی کارکنان با سطح کیفیت خدمات با توجه به نقش تعدیلگری رضایت شغلی در حرم مطهر امام رضا(ع) بررسی شده است. پژوهش از حیث هدف کاربردی و روش پژوهش نیز توصیفی پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیه کارکنان شاغل در حوزۀ اماکن متبرکه در سه ماه دوم سال 1397 تشکیل داده اند که با استفاده از فرمول کوکران 317نفر به صورت تصادفی طبقه بندی و به عنوان نمونۀ آماری برای پاسخگویی به پرسشنامه پژوهش انتخابشدهاند. ابزار جمعآوری داده ها، پرسشنامۀ استاندارد هوش اجتماعی ترومسو است و برای کیفیت خدمات، از پرسشنامه استاندارد سروکوال، همچنین در تجزیه و تحلیل داده ها از نرمافزار SPSS21 و LISREL استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین هوش اجتماعی، پردازش اطلاعات اجتماعی، آگاهی اجتماعی و مهارت اجتماعی با سطح کیفیت خدمات رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نقش تعدیلگری مثبت رضایت شغلی در رابطۀ بین هوش اجتماعی کارکنان و سطح کیفیت خدمات تایید شد.