احتشامی، مسعود، (1388). «نقد و بررسی وبلاگهای دینی». پایاننامه سطح دو رشتۀ تبلیغ، قم: مرکز تخصصی تبلیغ حوزۀ علمیه قم.
بدیعی، نعیم، (1380). تحلیلمحتوا: مبانی روششناسی. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
بهرامیکمیل، نظام، (1388). نظریۀ رسانهها. تهران: کویر.
حسنی، محمد، (1385). فرهنگ و رسانههای نوین. قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
دورکیم، امیل، (1383). قواعد روش جامعهشناسی. مترجم علیمحمد کامران، چاپ ششم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ساروخانی، باقر، (1388). جامعهشناسی ارتباطات. تهران: اطلاعات.
سلیمانیه، مهدی، (1390). «بررسی ویژگیهای جامعهشناختی نمونۀ نوعی محصل علومدینی در حوزۀ علمیه قم». پایاننامۀ کارشناسیارشد رشتۀ پژوهش علوماجتماعی، تهران: دانشکده علوم اجتماعی.
شکرخواه، یونس، (1389). واژهنامۀ ارتباطات. چاپ چهارم، تهران: سروش.
ضیاییپرور، حمید، (1387). وبلاگستان فارسی در سال 1386. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
کوثری، مسعود، (1387). «نشانهشناسی رسانههای جمعی». فصلنامه رسانه. سال 19، شمارۀ 73: 56-31.
محمدیفر، غلامرضا، (1387). «نگاهی به کاربرد روش تحلیلمحتوا». پیام پژوهش، سال 8، شمارۀ 88: 31-26.
مسعودی، امیدعلی، (1388). «تحلیلمحتوای وبلاگهای دینی» (تحقیق). تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
مک کوایل، دنیس، (1387). مخاطبشناسی. مترجم مهدی منتظرقائم، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
ملکیان، مصطفی، (1380). «روششناسی در علوم سیاسی» (مصاحبه)، علوم سیاسی، سال 4، شمارۀ 14: 279-273.
مولانا، حمید، (1384). «وبلاگ منبر دیجیتال آری یا خیر» (مصاحبه)، فصلنامه رهآورد نور، شمارۀ 13: 65-64.
هوور، استوارت و نات لاندبای، (1382). بازاندیشی دربارۀ رسانه، دین و فرهنگ. مترجم مسعود آریایینیا، تهران: سروش.
«فراخوان ششمین جشنوارۀ وبلاگنویسی رضوی». قابل دسترسی در: www.shamstoos.ir/fa/article/31 بازیابی در 20بهمن 1392.
Lasswell, Harold, (1972 .(The Structure and Function of Communication in Society. New York: University of Illinois Press.
McLuhan ,Marshall, )1967 .(The Medium is the Message, Understanding Media The Extension of Man. London: Sphere.